Followers

Thursday, July 4, 2013

Hidup~

Assalamualaikum....
Dah lama rasanya x berkarya dalam blog ni kan...
Pape pun...sgt rindu.....
Tp hari ini terasa macam nak bercerita tentang hidup...
Bukann hidup aku tp hidup pasal sesiapa saja yg mungkin pernah atau tidak atau bakal mengalaminya...
Dalam hidup kita kita sentiasa inginkan yang terbaik...
Xpernah kita ingin kan yang x terbaik...
Tapi kita harus ingat...
Dalam hidup kita ni xsemua yang kita nak akan kita dapat..
Xsemua yg kita buat dah sehabis baik akan kita dapat...
Kadang2 kita rasa macam dah habis daya yg terbaik..tp kita tetap xdapat apa2..
Mungkin itu semua dah takdir Allah...
Dalam hidup kita ni kan ada qada dan qadar Nya...
Dia yang menentukan segalanya...
Usaha dari diri kita sendiri, tp setiap yang terjadi dari ketentuan Dia...
Kita manusia hanya mampu berdoa dan tawakal selepas apa yg kita buat...
Mungkin dulu aku xpernah terfikir pasal ni semua,
Tp akhirnya diri ni terbuka...
Bukan sebab sesiapa, bukan sebab seseorg...tp sebab diri kita sendiri...
Xperlu kita berubah kerana seseorg kerana jika kita berubah kerana seseorg, belum tentu akan kekal melainkan kita berubah kerana Dia..Allah S.W.T....
Aku hanya manusia yang lemah...xbermaya...xpunya kudrat melainkan kekuatan dariNya...
Kadang2 kita kena fikir, kita kehilangan cinta manusia kerana kita terlalu cintakan manusia tetapi tidak pada Dia...
Tp kita akan kembali cinta akan Dia apabila kita kehilangan cinta....magic bukan?
Manusia mudah lupa,alpa bila kita xdiberi kesedaran....namun insaf itu hanya seketika...bukan selamanya....
Cukuplah bermadah..rakan2 pun ingin beradu...gudnight world....insyaAllah kita jumpa lagi...aamiin...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

cinta bersatu~