Followers

Wednesday, October 17, 2012

Kadang2 kita lupa~

Assalamualaikum..dah lama asenye x menaip blog nie..isk3...btw, td g melawat mmber yg bru sja kehilangan ayahnya....mmber nie sgtlah ak anggap mcm adik ak sendiri dah...dia la y plg ak rindu bila duk dlm bilik nie...xpernah dgr dia merungut walau mcmna pun yg jd dkt dia..ak harap dia akan sbr hadapi semua dugaan ni...hnya org y kuat sja y mmpu nk hadapinya...
Apa yg dia cita td jd iktibar dkt aku..bkn apa,tp untuk lebih menyayangi org tua y kita ada...ibu bapamy dah besarkan kita selama nie....tiba2 ak sebak...terasa macam xsanggup menjejakkan kaki ke klntn..
Sungguh, aku xsanggup biarkan mak aku sorg2...walaupun selama nie suka sgt gaduh dgn mak aku, tp aku still ada hati n perasaan...sapa y sggup nk tgglkan mak sorg2 dkt umah tnpa sapa2 y menjengguk?siapa y tegar untuk melihat seorg ibu y tidak mampu berjalan sendiri memasak nasi y. Padahalnya masih mempunyai seorg anak y tidak sngup menjaga ibunya....ibuku sgt tabah dgn sikap anak2 nya itu y lgsg tidak sedar akan pengorbanan seorg ibu y telah bersusah payah melahirkannya walaupun dalam keadaan y tidak sihat...ya Allah berilah kesedaran kepadanya ya Allah..kalau boleh setiap masa aku ingin bersama ibuku itu ya Allah.....
Tiba2 aku kelu...kelu apabila ibuku menitis kan air mata....mak,kuatkan diri mak....adik sentiasa akan pulang....
Masih terdengar esak tangis ibu tua itu y mengenangkan nasibnya...huhuhuuhuh....

Bersambung~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

cinta bersatu~