Followers

Wednesday, July 25, 2012

bagaikan ada sesuatu

assalamualaikum...
hari ini aku mula mencoret lagi kisah kehidupan ku pada masa cuti ini...
bukan apa....hati ku seperti berbisik sesuatu...
bagaikan ada yang tidak kena pada hari ini..
apakah???
aku masih cuba mencari kepastian...
kali ini aku terfikir...
berfikir....
dan juga memikirkan...
bagai ada sesuatu di hati ini tika kala ini...
adakah aku telah melakukan pencaturan yang salah dalm hidup aku??
adakah aku melakukan sesuatu dengan mengikut kata hatiku ini tanpa memikirkan yang lain??
aku buntu...
buntu tanpa arah tuju...
aku kelu...
kelu tanpa ada apa yang mampu ku katakan...
hatiku berdetik...
bagai ada sesuatu bakal berlaku..
apakah???
aku masih kelu.....
mencari jawapan dalam kegelapan malam...
bagai ada sesuatu yang aku inginkan kepastian....
jika dia milikku...
satu aku dengannya...
tapi jika tidak...
jauhkan aku darinya,...
bukan aku memaksa...
cuma....jika semuanya nyata...maka tidak perlu kau selindungi...
bukan aku tidak percaya...
tapi...hati kecil ini sering kali ingin kan kepastian...
kenapa??
mungkin pengajaran lama mengajarku....
supaya aku tidak tersilap langkah lagi...
supaya pisang tidak berbuah 2 kali...
aku inginkan yang terbaik...
mmg betul katamu...
belum masanya lagi....
tapi kini.....
Ya Allah....aku tahu, aku bukan yang terbaik...
tp izinkan aku menjadi yang terbaik buat dia....
insyaAllah...

p/s: bukan niat hati untuk tidak mempercayai...tp hati ini sering kali kuatir pisang berbuah 2 kali...
sekian nota dari hati....
yang kini masih belum mengerti....
bagai ada sesuatu...
yang belum aku tahu....

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie Pregnancy tickers

cinta bersatu~